El corredor mediterrani i la unió amb el corredor cantàbric són fonamentals per a l'arrancada econòmica de la Comunitat Valenciana

02/03/2015

La consellera d´Infraestructures, Territori i Medi Ambient, Isabel Bonig, ha fet referència "als beneficis en costos econòmics i mediambientals, entre altres, del transport ferroviari de mercaderies", i ha afirmat que "esta legislatura ha estat marcada per l´aposta pel transport de mercaderies per ferrocarril amb el corredor mediterrani i amb un altre corredor, la unió del Mediterrani amb el Cantàbric, que seran fonamentals per a l´arrancada econòmica de la Comunitat Valenciana". 

Així, ha exposat els dos grans projectes en què treballa la Conselleria d´Infraestructures conjuntament amb el Ministeri de Foment, la modernització de la línia Sagunt-Terol-Saragossa i el corredor mediterrani, "una proposta de la Generalitat que l´Estat va assumir i que s´ha traduït en la licitació i adjudicació de les obres d´infraestructura, via, senyalització i comunicacions entre Castellbisbal (a Barcelona) i Valencia-Almussafes (on s´ubica la Ford)". 

Bonig ha participat en la mesa de consellers autonòmics "Impuls al Corredor Central i la Unió Cantàbric-Mediterrani", que clausura la jornada Decisions Fonamentals per al Transport de Mercaderies a Espanya i amb Europa organitzada pel Govern d´Aragó i el Col·legi d´Enginyers de Camins, Canals i Ports. 

En la seua intervenció, la consellera d´Infraestructures ha abordat la importància del transport de mercaderies, la seua distribució i la incidència de l´ordenació territorial en estes àrees; les decisions sobre les infraestructures necessàries, portuàries i aeroportuàries, viàries i ferroviàries, i les seues connexions, i la localització d´empreses, sense oblidar els aspectes mediambientals". 

Segons l´opinió de Bonig, la península Ibèrica té una gran capacitat per a convertir-se en lloc d´entrada i eixida de mercaderies cap a la resta del continent europeu, mentre actua de connexió entre el nord d´Àfrica i Europa. 

Davant d´este potencial que exigix unes infraestructures lineals de comunicació, és necessari, segons la consellera, un canvi cap al transport per ferrocarril, ja que "Espanya s´ha decantat molt majoritàriament, des de fa anys, pel transport de mercaderies per carretera, a diferència de bona part de la Unió Europea, en què el transport ferroviari de mercaderies suposa un percentatge molt destacable". 


Millora de la línia fèrria Sagunt-Terol-Saragossa 


En este sentit, Isabel Bonig ha posat com a exemple l´impuls que "estem donant juntament amb el ministeri, des de la Comunitat Valenciana i des d´Aragó, per a la millora de la línia fèrria Sagunt-Terol-Saragossa dins de la connexió entre el Cantàbric i el Mediterrani". 

Es tracta, ha matisat, "de xifres molt moderades d´inversió per part de l´Estat per a la implantació de radiotelefonia i control de tràfic centralitzat, i per a millores en infraestructura i superestructura en la Comunitat i en Aragó". 

Esta actuació permetrà una major utilització de la línia per a traslladar mercaderies entre Aragó i el Mediterrani, amb nodes tan rellevants com Plaza o el port de València, i, en un segon moment, per a connectar els ports i les zones fabrils del Cantàbric i del Mediterrani, amb Aragó en el centre d´este eix peninsular. 

Corredor mediterrani 


"Un eix peninsular", hi ha afegit Bonig, "intern, connectat i complementari de l´eix de transport internacional de mercaderies per via fèrria entre la fatxada mediterrània i el centre del continent europeu, a través del Corredor Ferroviari Mediterrani, proposat per la Comissió Europea en 2011 i arreplegat finalment com a eix prioritari en els Reglaments del Parlament Europeu i del Consell, de desembre de 2013, sobre la Xarxa Transeuropea de Transport". 

En este sentit, la consellera ha recordat que el corredor mediterrani és un corredor ferroviari que discorre per Andalusia, Múrcia, la Comunitat Valenciana i Catalunya, que travessa cinc de les majors àrees metropolitanes d´Espanya i engloba la mitat de la població espanyola, quasi la mitat del PIB i el 60 % de les exportacions a Europa. A més, la fatxada mediterrània comprén els tres ports de més tràfic de contenidors (Algesires, València i Barcelona) i el 65 % del tràfic portuari espanyol. 

"Per això el clar suport de la Generalitat i de la societat civil valenciana, des del primer dia, al corredor i a la seua posada en servici en el mínim temps possible, a través de la implantació de l´ample estàndard europeu sobre la plataforma actual, estalviant així temps de tramitació als projectes i inversió a les arques de l´Estat, és a dir, de tots", ha conclòs Bonig.
tracking apps for android free turbofish.com free android spy software

Actualitat ambiental

Cerrar [X]Uso de cookies

Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios y recopilar datos estadísticos sobre hábitos de navegación. El uso de cookies es necesario para la notificación de incidencias. Si continúa navegando, consideramos que acepta su uso. Puede obtener más información, o bien conocer cómo cambiar la configuración, en nuestra Política de cookies